Betalingsmuligheder

Det skal være nemt at være kunde hos SEF Energi. Derfor kan du også vælge den betalingsmetode, der passer dig bedst, når du skal betale din regning.

På denne side kan du skabe dig et overblik over de forskellige betalingsmuligheder, ligesom du kan læse mere om, hvordan du tilmelder dig de forskellige løsninger.

Vores Gebyroversigt finder du nederst på siden.

Er du ny kunde? Så får du første regning gebyrfrit

Er du ny kunde hos SEF Energi, og vil du modtage dine regninger med posten, så er første regning altid gebyrfri. Vælger du at fortsætte med at modtage din regning med posten, vil du ved hver efterfølgende regning blive pålagt et betalingsgebyr.

Vil du slippe for betalingsgebyret, kan du med fordel vælge en af vores andre betalingsmuligheder.

Har du spørgsmål til vores forskellige betalingsmuligheder? Så er du velkommen til at kontakte os på telefon 62 20 11 20 eller skrive til os på sef-kundeservice@sef.dk.

Få din regning på mail og betal med kort eller MobilePay

Ønsker du at betale din regning med dit betalingskort eller MobilePay, skal du tilmelde dig vores mail-løsning. Gør du det, får du en mail fra os, når din faktura ligger klar i selvbetjeningen MitSEF. I mailen er der et betalingslink, der åbner muligheden for, at du enten kan betale med betalingskort eller MobilePay.

Du kan tilmelde dig mail-løsningen i MitSEF. Foretager du ændringen inden den 6. i måneden, vil du fra næstkommende regning kunne betale med dit betalingskort eller MobilePay.

Vælger du denne mulighed, skal du være opmærksom på, at din mailadresse er korrekt i MitSEF. Ellers kan vi ikke sende dig en mail med betalingslinket. Derudover er du også selv ansvarlig for, at du får betalt din regning rettidigt.

Få din regning på SMS og betal med kort eller MobilePay

Tilmelder du dig vores SMS-løsning, vil du modtage en SMS fra os, når din faktura ligger klar i selvbetjeningen på MitSEF. Heri er der er betalingslink, som du kan åbne på din mobiltelefon. Linket giver dig mulighed for at kunne betale med enten dit betalingskort eller med MobilePay – alt efter, hvad der passer dig bedst.

Kunne du tænke dig at betale dine fremtidige regninger fra SEF Energi på denne måde, kan du tilmelde dig vores SMS-løsning i MitSEF. Gør du dette inden den 6. i måneden, vil du allerede fra din næste regning få mulighed for at modtage din faktura på SMS samt betale med betalingskort eller MobilePay.

Ønsker du at modtage din regning over SMS, er du selv ansvarlig for, at dit mobilnummer i MitSEF er korrekt. Derudover er du også selv ansvarlig for, at du får betalt din regning til tiden.

Betal din regning med Betalingsservice

Vil du have, at dine regninger automatisk skal blive betalt? Så skal du tilmelde dig Betalingsservice. Er du tilmeldt Betalingsservice slipper du for at skulle huske at betale dine regninger manuelt, og du er sikker på, at dine regninger altid bliver betalt til tiden. Det betyder også, at du undgår eventuelle rykkere samt rykkergebyr.

Tilmelder du dig Betalingsservice, vil betalingerne fortsætte indtil dit kundeforhold hos os ophører, eller til du afmelder dig Betalingsservice.

Du kan tilmelde dig Betalingsservice over MitSEF, og tilmelder du dig inden den 6. i måneden, vil din næste regning blive betalt automatisk.

Få din regning med posten

Kunne du tænke dig at modtage din regning i papirform? Så har du mulighed for at modtage din faktura med posten. Du vil modtage dit girokort inden det er tid til at betale regningen, hvorefter du kan betale den over din netbank eller lignende. Når du modtager din regning med posten, er du selv ansvarlig for, at betalingen sker til tiden.

Ønsker du at få din regning i papirform, kan du tilmelde dig betalingsmuligheden på MitSEF. Foretager du ændringen inden den 6. i måneden, vil du modtage din næste regning med posten.

Fritagelse for papirfakturagebyret

Når du modtager din regning med posten, bliver du pålagt et betalingsgebyr. Er du fritaget for at modtage Digital Post, kan du blive fritaget for at skulle betale dette betalingsgebyr.

Ønsker du dette, skal du sende dokumentation for fritagelse af Digital Post til SEF A/S, Fåborgvej 44, 5700 Svendborg. Du kan også sende din dokumentation til sef-kundeservice@sef.dk. Så skal vi nok sørge for, at du bliver fritaget for betalingsgebyret.

Gebyrer

I nedenstående prisliste kan du skabe dig et overblik over SEF Energis gebyrer. Disse gebyrer bruges til at betale for administration og håndtering, hvis du eksempelvis skal flytte, eller hvis du får din regning sendt med posten.

 Ex. momsinkl. moms
1. rykkerskrivelse*100,00 kr.100,00 kr.
2. rykkerskrivelse*100,00 kr.100,00 kr.
3. rykkerskrivelse*100,00 kr.100,00 kr.
Betalingsaftaler*100,00 kr.100,00 kr.
Fogedret*750,00 kr.750,00 kr.
Afbrydelse (lukning)*400,00 kr.400,00 kr.
Afbrydelse (lukning) (Nærvarme)*1.500,00 kr.1.500,00 kr.
Flytteopgørelse65,00 kr.81,25 kr.
Udskrift af regningskopi35,00 kr.43,75 kr.
Udskrift og forsendelse af papirfaktura39,20 kr.49 kr.
PBS - betalingsservice*6,00 kr.6,00 kr
Fremsendelse af girokort pga.
afvist/afmeldt betaling
68,00 kr.85,00 kr.
Opsigelse af kontrakt i bindingsperiode400,00 Kr.500,00 kr.
Følgende er gældende for SEF Ladeboks:
Forgæves kørsel / installation / uberettiget tilkald400,00 Kr. 500,00 kr.
Testgebyr ved reklamation uden konstateret fejl. (Tidsforbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning)400,00 kr.500,00 kr.
* Momsfrit (prisen er ikke tillagt moms).