Det kan være en stressende oplevelse at flytte. Derfor ønsker vi hos SEF Energi at gøre det så nemt som muligt for dig at melde flytning.
Hvis du skal flytte, skal du registrere det på Meld flytning ved at vælge den formular, der er relevant for dig og din situation. Du kan både melde til- og fraflytning til os, og du kan gøre det uanset hvor i landet, du flytter hen. Hvis du har en aftale hos os på din nuværende adresse, har du selvfølgelig mulighed for at overflytte den til din nye adresse.
Du kan også melde flytning til os som udlejer eller ejendomsmægler.
Det er vigtigt, at du melder din til- eller fraflytning til os senest 5 hverdage før din flyttedato.
Hvis du har en elaftale, kan der gå op til tre uger før du modtager din flytteopgørelse.
Hvis du har naturgas, kan der gå op til seks uger, da vi skal have dine forbrugsdata fra Evida.
Hvis du endnu ikke er kunde, men ønsker at bestille en aftale hos SEF Energi til din nye adresse, kan du gøre det på to måder:
Du vælger ”Jeg skal flytte” og ”Jeg skal fraflytte min bolig”. Under trin 4. Indflytning har du mulighed for at sige ja til at overflytte din aftale eller bestille en ny til din nye adresse. Når du skal vælge elaftale til den nye adresse, kan du øverst vælge ”Jeg vil overflytte min nuværende aftale”.
Bemærk, det er kun muligt at overflytte en elaftale til en ny adresse.
Du vælger ”Jeg skal flytte” og ”Jeg skal fraflytte min bolig”. Under trin 4. Indflytning bliver du spurgt, om du ønsker at overflytte din aftale eller bestille en ny til din nye adresse. Du skal her vælge ”Nej, aftalen skal opsiges.”.
Du vælger ”Jeg skal flytte” og ”Jeg skal fraflytte min bolig” eller ”Jeg skal flytte ind i en ny bolig”. I trin 1. Basisinfo i begge formularer, skal du vælge, om du er privat- eller erhvervskunde hos SEF Energi.
Hvis der er under 5 dage til din flytning, skal du ringe til vores kundeservice hurtigst muligt på tlf.: 62 20 11 20
Hvis vindstrømstillægget fx er 5 øre/kWh, vil det koste en husstand med et årligt forbrug på 4.000 kWh 200 kr./år at tilvælge vindstrøm.
Med vindstrøm er du med til at give et politisk signal om, at du har foretaget et aktivt valg og tager et samfundsansvar for et renere klima, og hvordan strøm skal produceres. Jo flere der tager et sådant valg, jo større pres rettes der mod de politiske beslutninger om større produktion af strøm fra vedvarende energikilder samt mindre sort-produceret strøm.
Det er enormt vigtigt for os at støtte lokalt og bidrage til Sydfyn. Derfor kan du som kunde hos SEF Energi vælge at støtte en klub eller forening, når du bestiller en af vores elaftaler, TimeEl, ÅrstidsEl eller HelårsEl. Ved bestilling har du mulighed for at vælge at støtte en sydfynsk klub eller forening, som fremgår af listen. Det koster dig ikke ekstra.
Klubben eller foreningen modtager 2 øre/kWh, du forbruger. Hvis din husstand fx bruger 4.000 kWh/år, modtager klubben eller foreningen 80 kr./år i støtte.
Når du melder flytning, kan du vælge hvordan, du vil modtage dine regninger. Du kan få et betalingslink på SMS eller mail, eller du kan få et girokort. Når du har betalt din første regning fra SEF Energi, kan du tilmelde dig Betalingsservice. Det kan du gøre på MitSEF
Hvis du har en elaftale fra SEF Energi, har du også mulighed for at vælge, om du vil afregnes måneds- eller kvartalsvist.
Bemærk, har du solceller og er i Gruppe 6, kan du hverken blive afregnet måneds- eller kvartalsvis. Du vil i stedet modtage acontoregninger hen over året samt en endelig årsopgørelse.
Hvis du har fibernet fra SEF Fiber, skal du også huske at melde flytning til din valgte indholdsudbyder
Oplever du problemer med at melde flytning, eller har du spørgsmål til processen eller udfyldelse af formularen?
Se, om du kan finde svar i vores FAQ.
Vores dygtige kundeservicemedarbejdere sidder klar til at hjælpe dig – uanset om du er privatkunde, erhvervskunde, udlejer, ejendomsmægler eller advokat.
Ring til os på tlf. 62 20 11 20, eller skriv en mail til sef-kundeservice@sef.dk
Du kan også booke en rådgivning hos os:
Du er meget velkommen til at tilmelde dig vores nyhedsbrev – også selvom du ikke er kunde hos SEF Energi endnu.
Det eneste, vi har brug for, er dit navn og din e-mail.
Find os
SEF Energi
Fåborgvej 44
5700 Svendborg
CVR 25119207
Kontakt os
62 20 11 20
sef-kundeservice@sef.dk
Produkter
Hjælp