Bliv klogere på betalinger, regninger og gebyrer hos SEF Energi

Få overblik over betalinger og regninger

Det skal være nemt at være kunde hos SEF Energi, også når det gælder betalinger og regninger. Derfor kan du frit vælge den betalingsmetode, der passer dig bedst. Du har også forskellige muligheder, når det kommer til dine regninger, alt efter hvilken energiaftale, du har hos os.

Her på siden kan du skabe dig et overblik over de forskellige betalingsmuligheder samt læse mere om, hvordan du tilmelder dig de forskellige løsninger. Du kan også blive klogere på, hvilke afregningsmuligheder du har. Nederst på siden finder du en gebyroversigt

Har du svært ved at gennemskue din elregning?

Se dine betalingsmuligheder

Som kunde hos SEF Energi har du en række forskellige betalingsmuligheder, så du kan frit kan vælge, hvad der fungerer bedst for dig.

Som ny kunde får du automatisk tilsendt et fysisk girokort til betaling af den første regning. Den første regning er altid gebyrfri, men ønsker du at fortsætte med at modtage din regning med posten, vil du ved hver efterfølgende regning blive pålagt et betalingsgebyr

Du kan ændre din betalingsmetode til enten Online betalingslink eller Betalingsservice på MitSEF.
Læs mere om, hvordan du ændrer betalingsmetode på Hjælp til MitSEF

Hallingskoven SEF ENERGI

Som kunde hos os kan du betale dine regninger på følgende måder:

Med Online betalingslink får du tilsendt et link på SMS eller mail, når din faktura er klar. Her kan du vælge at betale dine regninger med betalingskort eller via MobilePay.

Du kan tilmelde dig denne betalingsmetode på MitSEF under ”Min profil”. Hvis du gør det inden den 6. i måneden, vil du allerede fra og med din næste regning modtage et betalingslink på SMS eller mail.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du ændrer betalingsmetode, kan du finde en guide på Hjælp til MitSEF

Husk at tjekke, at din mailadresse og dit telefonnummer står korrekt på MitSEF under ”Min profil”.

Med Betalingsservice bliver dine regninger betalt automatisk. På den måde kan du være sikker på, at dine regninger altid bliver betalt til tiden.

Du kan tilmelde dig Betalingsservice på MitSEF under ”Min profil”. Hvis du tilmelder dig inden den 6. i måneden, vil din næste regning blive betalt automatisk. Tilmelder du dig Betalingsservice, vil betalingerne fortsætte indtil dit kundeforhold hos os ophører, eller til du afmelder dig Betalingsservice. Vær opmærksom på, at der pålægges et gebyr på 6 kr. pr. faktura, når du vælger Betalingsservice.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du ændrer betalingsmetode, kan du finde en guide på Hjælp til MitSEF

Hvis du foretrækker at modtage din regning i papirform, har du mulighed for at få den tilsendt med posten. Du vil modtage et girokort, inden det er tid til at betale regningen, hvorefter du kan betale den via din netbank eller lignende. Når du modtager din regning med posten, er du selv ansvarlig for, at betalingen sker til tiden.

Ønsker du at få din regning tilsendt med posten, kan du tilmelde dig denne betalingsmetode på MitSEF under ”Min profil”. Hvis du gør det inden den 6. i måneden, vil du modtage din næste regning med posten. Vær opmærksom på, at der pålægges et gebyr pr. regning, du får tilsendt med posten.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du ændrer betalingsmetode, kan du finde en guide på Hjælp til MitSEF

Fritagelse for papirfakturagebyret
Når du modtager din regning med posten, bliver du pålagt et betalingsgebyr. Hvis du er fritaget for at modtage Digital Post, kan du blive fritaget for dette betalingsgebyr.

For at blive fritaget skal du sende dokumentation for din fritagelse af Digital Post med posten til SEF Energi A/S, Fåborgvej 44, 5700 Svendborg eller via mail til sef-kundeservice@sef.dk

Bankinformationer

Reg.nr.: 6840 konto: 0002002​007
IBAN-nr.: DK5368400002002007
BIC-kode: SYBKDK22 (Swift-adresse)
MobilePay: 49465

Se dine afregningsmuligheder

Du har forskellige afregningsmuligheder alt efter hvilken energiform, du får fra SEF Energi. Læs mere om dine muligheder som el- eller naturgaskunde nedenfor.

Som elkunde hos SEF Energi har du mulighed for at blive afregnet på flere måder. Størstedelen af vores kunder er kvartalsafregnet og modtager regninger fra SEF Energi fire gange om året. På din regning bliver sidste kvartal opgjort ud fra dit strømforbrug samt det beløb, du på din sidste regning betalte aconto. Der følger desuden en ny acontoregning for det indeværende kvartal. Kvartalsregningerne vil have forfald start februar, maj, august og november. 

Du kan også vælge at blive månedsafregnet. Det betyder, at du modtager en regning fra SEF Energi hver måned, og at du kun betaler for dit faktiske forbrug i den seneste måned.

Hvis du er registreret med elvarme eller solceller, kan du også modtage acontoregninger hen over året samt en årsopgørelse.

Bemærk, har du solceller og er i Gruppe 6, kan du hverken blive afregnet måneds- eller kvartalsvis. Du vil i stedet modtage acontoregninger hen over året samt en endelig årsopgørelse.

Ønsker du at ændre din afregningsmåde, skal du kontakte vores kundeservice på tlf. 62 20 11 20

Som naturgaskunde hos SEF Energi får du en opgørelse for ét kvartal ad gangen samt en acontoregning for det kommende kvartal. Regningerne har forfald i februar, maj, august og november.

Dine acontoregninger varierer med udgangspunkt i, at dit gasforbrug vil være højere i de kolde måneder og lavere i de varmere måneder.

Her kan du se, hvordan fordelingen af dine regninger er:

  1. Acontoregning for juli-september dækker 8% af dit forbrug
  2. Acontoregning for oktober-december dækker 33% af dit forbrug
  3. Acontoregning for januar-marts dækker 42% af dit forbrug
  4. Acontoregning for april-juni dækker 17% af dit forbrug


Du kan læse mere om acontoregninger for naturgas her: Information til gaskunder

Du kan også vælge at modtage månedlige acontoregninger. Hvis du ønsker dette, skal du kontakte vores kundeservice på tlf. 62 20 11 20

Bemærk, pr. 1. januar 2024 pålægges et gebyr pr. faktura, du modtager fra SEF Energi.

Få overblik over din elregning

Det kan være svært at gennemskue, hvordan din elregning er sat sammen. Vi vil gerne hjælpe dig til at få et bedre overblik, og forstå de forskellige begreber på elregningen.
Derfor kan du her få en gennemgang af, hvordan din elregning er bygget op:

Få overblik over gebyrer

I oversigten kan du få overblik over SEF Energis gebyrer. Gebyrerne dækker over administration og håndtering, hvis du fx skal flytte eller får dine regninger fra SEF Energi sendt med posten.

Gebyr
Ex. moms
Inkl. moms
1. rykkerskrivelse*
100,00 kr.
100,00 kr.
2. rykkerskrivelse*
100,00 kr.
100,00 kr.
3. rykkerskrivelse*
100,00 kr.
100,00 kr.
Betalingsaftaler*
100.00 kr.
100.00 kr.
Fogedret*
750.00 kr.
750.00 kr.
Afbrydelse (lukning)*
400,00 kr.
400,00 kr.
Flytteopgørelse
65,00 kr.
81,25 kr.
Udskift af regningskopi
35,00 kr.
43,75 kr.
Udskrift og forsendelse af papirfaktura
39,20 kr.
49 kr.
PBS – Betalingsservice*
6,00 kr.
6,00 kr
Fremsendelse af girokort pga. afvist/afmeldt betaling
68,00 kr.
85,00 kr.
Opsigelse af kontrakt i bindingsperiode
400,00 Kr.
500,00 kr.
Følgende er gældende for ladebokse fra SEF Energi:
Forgæves kørsel / installation / uberettiget tilkald
400,00 Kr.
500,00 kr.
Testgebyr ved reklamation uden konstateret fejl
(tidsforbrug i forbindelse med test og fejlsøgning)
400,00 kr.
500,00 kr.
Gebyr for nedtagning af lejet ladeboks
2396,00 kr.
2995,00 kr.
*Momsfrit (prisen er ikke tillagt moms)

Har du spørgsmål?

Vi sidder klar til at besvare dine spørgsmål om betalinger og regninger. Vi hjælper selvfølgelig også, hvis du har andre spørgsmål eller behov for rådgivning.

Du er altid velkommen til at kontakte os på telefon 62 20 11 20 eller skrive til os på sef-kundeservice@sef.dk.

Du kan også besøge vores kundeservice på Fåborgvej 44 i Svendborg.