Find vejledninger til selvbetjeningen MitSEF

Hjælp til MitSEF

MitSEF er vores selvbetjeningsplatform. Her har du mulighed for selv at se og ændre dine oplysninger og aftaler hos SEF Energi. På MitSEF kan du følge dit elforbrug time for time, skifte aftale, ændre betalingsform og meget andet.

Du kan tilgå MitSEF via MitSEF-knappen med lås-ikonet i øverste højre hjørne uanset, om du er på din computer, tablet eller smartphone.

Du kan også hente MitSEF-appen til din smartphone på Google Play eller App Store

Guides til MitSEF

Kom godt i gang med selvbetjeningen, så du nemt og hurtigt kan finde svar på dine spørgsmål og lave ændringer uden behov for hjælp fra os.

Nedenfor finder du en række guides til, hvordan du bruger MitSEF:

Du kan logge ind på MitSEF via vores hjemmeside eller via www.sef.dk ved at klikke på MitSEF-ikonet i øverste højre hjørne.

Du kan også logge ind via vores app fra din smartphone eller tablet. Download vores app MitSEF på Google Play eller i App Store

Du kan logge ind på tre forskellige måder:

  • Med kundenummer og internetkode – du finder begge på din regning i den grå boks på første side
  • Med MitID
  • Med NemID (dette er muligt under fanen MitID)


Du skifter login-metode ved at vælge en anden fane i login-vinduet.

Bemærk, at første gang du logger ind med MitID eller NemID, skal du indtaste dit kundenummer og din internetkode.

I venstre side kan du se menuen, som indeholder nedenstående punkter. Bemærk, at i appen skal du klikke på menu-ikonet i øverste højre hjørne for at se menupunkterne.

Min forside: Her finder du brugbare genveje til fx at se din aftale, dine regninger og følge dit forbrug

Mine produkter: Her kan du se dit kundenummer samt dine installationer

Mit forbrug: Her kan du følge dit forbrug fra årsbasis og helt ned til timebasis

Mine regninger: Her kan du se og downloade dine regninger

Min aftale: Her kan du se din nuværende og tidligere aftaler samt skifte til en anden aftale

Mine dokumenter: Her kan du finde dokumenter med information om dine aftaler

Min profil – her kan du:

  1. Se dine stamdata og ændre kontaktoplysninger
  2. Se og ændre betalingsform
  3. Vælge, om du vil modtage markedsføring (fx nyhedsmails og kundeanalyser) og service-SMS’er fra SEF Energi
  4. Vælge, hvordan du vil modtage dokumenter fra SEF Energi (e-mail, SMS eller papirform)


Log ud:
Klik her for at logge ud af MitSEF

Vælg menupunktet ”Min aftale”, og se din aftale i den grå boks under ”Kontrakt”.

Din aktuelle aftale er den, der har flueben i kolonnen ”Nuværende”.

Vælg menupunktet ”Min aftale”, og du vil se en liste over de aftaler, SEF Energi tilbyder.

Find den aftale, du ønsker at skifte til, og klik på ”Læs mere”.

Klik så på ”Tilmeld nu” og vælg ”Ja”, hvis du er sikker på, at du vil skifte til den valgte aftale.

Bemærk, der gælder løbende måned + en måned, når du skifter elaftale.

Vælg menupunktet ”Mit forbrug”.
Her kan du vælge at se dit:

  • Årsforbrug
  • Månedsforbrug
  • Dagsforbrug
  • Timeforbrug


Se årsforbrug:
Når du kommer ind på siden, vil du se dit forbrug på årsbasis.
Hold musen over en søjle for at se forbruget for det pågældende år.

Se månedsforbrug: Klik på en årssøjle, og du vil se månederne i det valgte år.
Hold musen over en månedssøjle for at se forbruget for den pågældende måned.

Se dagsforbrug: Klik på en månedssøjle, og se dit forbrug på dagsbasis i den valgte måned.
Hold musen over en dagssøjle for at se forbruget for den pågældende dag.

Se timeforbrug: Klik på en dagssøjle, og se dit forbrug på timebasis.
Hold musen over en timesøjle for at se forbruget for den pågældende time.

Lyseblå søjler = weekend


Til dig med solceller
Hvis du har solceller, kan du skifte energikilde for at se din energiproduktion. Husk, at du skal vælge installation/adresse, når du har valgt energikilde.

Vælg menupunktet ”Min profil”. Til højre kan du se, hvordan dine regninger lige nu bliver betalt.

Klik på ”Ændr betalingsform” og vælg, om du vil betale via:

  • BS (Betalingsservice)
  • Online betalingslink


Med BS bliver dine regninger betalt automatisk. Vær opmærksom på, at der pålægges et gebyr på 6 kr. pr. faktura.

Med Online betalingslink får du tilsendt et link på SMS eller e-mail. Her skal du betale dine regninger med betalingskort eller via MobilePay.

Bemærk, at alle nye kunder automatisk får et girokort til betaling af den første regning. Du kan ændre dette til enten Betalingsservice eller Online betalingslink på MitSEF.

 

Sådan ændrer du din betalingsform til Online betalingslink

Vælg ”Næste”.

Vælg, om du vil have betalingslink via SMS eller e-mail.

Vælg ”Næste”.

Indtast din e-mail og CPR-nummer.

Vælg ”Tilmeld”.

Vælg menupunktet ”Mine regninger”. På siden kan du se et overblik over alle dine regninger.

  1. I kolonnen ”Beskrivelse” kan du se de forskellige typer af regninger og klikke på dem for at se dem.
  1. I kolonnen ”Regning” kan du downloade din regning som PDF-fil ved at klikke på ikonet ud for den regning, du ønsker at hente ned.
  1. I kolonnen ”Beløb” kan du se, hvad du har betalt.
  2. I kolonnen ”Forfald” kan du se, hvornår din regning senest skal betales.
  3. Kolonnen ”Saldo” følger beløbskolonnen.

Når du vælger menupunktet ”Min profil”, kan du se dine stamdata i venstre side. Du kan ikke selv rette dit kundenummer, navn, CPR-nummer eller din adresse, men du kan godt rette dine kontaktoplysninger.

Ret mail, telefon og/eller mobil og klik på ”Gem ændringer”, når du er færdig.

Vælg menupunktet ”Mine dokumenter”.

På denne side har du et overblik over alle dine dokumenter fra SEF Energi. Det er også her, du finder dokumenterne med information om din(e) aftale(r) hos SEF Energi.

Du kan til enhver tid downloade dem som PDF-filer ved at klikke ”Hent dokument”.

Bemærk, at dine regninger findes under menupunktet ”Mine regninger”.

Problemer med MitSEF?

Hvis du oplever problemer med MitSEF, vil vi meget gerne høre fra dig.
Kontakt vores kundecenter på sef-kundeservice@sef.dk

Kan du ikke se dine forbrugsdata?

Vær opmærksom på, at der kan forekomme et døgns forsinkelse på dine data. I visse tilfælde kan du også opleve, at der er mere end et døgns forsinkelse. Det skyldes, at det er dit netselskab, der skal indsende dine data til en fælles it-hub, og det er fra denne hub, at vi henter dine forbrugsdata til MitSEF

elpære SEF ENERGI