Vi har Danmarks mest tilfredse privatkunder - for andet år i træk

Kontakt os

Du kan komme i kontakt med os på forskellige måder, alt efter hvad der passer dig bedst. Hvis du foretrækker at tale med en medarbejder ansigt til ansigt, kan du kigge forbi vores kundecenter i Svendborg. Hvis du hellere vil tage snakken over telefon eller via mail, er der naturligvis også mulighed for det.

Du finder alle kontaktoplysninger nedenfor.
Du kan også benytte kontaktformularen længere nede på denne side.

Personlig betjening

Du er altid velkommen til at komme forbi vores Kundecenter i Svendborg og få personlig betjening af en af vores venlige og hjælpsomme kundeservicemedarbejdere.

SEF Energi A/S
Fåborgvej 44
5700 Svendborg

Åbningstider for kundeservice
Mandag – onsdag kl. 8.30 – 15.30
Torsdag kl. 8.30 – 17.00
Fredag kl. 8.30 – 13.00

 

Telefon og mail

Du kan også ringe til os eller sende en mail på:
Telefon: 62 20 11 20
Mail: sef-kundeservice@sef.dk

Erhverv (energisalg)
Tlf. 62 17 02 95

SEF Fiber
Telefon: 73 18 80 17
Mail: fiber@sef-fiber.dk

Åbningstider for telefonerne
Mandag og tirsdag kl. 9.30 – 15.30
Onsdag kl. 9.30 – 12.00
Torsdag kl. 9.30 – 17.00
Fredag kl. 9.30 – 13.00

Lukkedage

Alle helligdage
1. maj
Fredag efter Kristi
Himmelfartsdag
Grundlovsdag
Mellem jul og nytår

Gode genveje

Skal du flytte?

Det er vigtigt, at du husker at melde din flytning til os. Det gør du på www.sefflyt.dk
Her kan du også vælge, om du ønsker at flytte dine aftaler med over på din nye adresse.

Vil du søge om reduktion af elafgift?

Hvis el er den primære kilde til opvarmning i din bolig, og du opfylder kravet om BBR-registrering, har du mulighed for at søge om reduktion af elafgiften.

Udfyld kontaktformularen

Udfyld felterne i formularen nedenfor. Vores kundeservice får besked om din henvendelse med det samme, og de vil besvare den så hurtigt som muligt.

*Jeg giver samtykke til, at SEF Energi A/S og SEF A/S må kontakte mig pr. e-mail, telefon og brev for at hjælpe mig med min forespørgsel. SEF Energi A/S og SEF A/S må kontakte mig med nyheder, information, events, konkurrencer samt tilbud om energi, opladning, Smart Home og varmepumper.
SEF Energi A/S og SEF A/S må behandle mine personoplysninger til ovenstående formål. Læs mere om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, og se dine rettigheder i vores Privatlivspolitik

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage.

Find selv svar på MitSEF

Husk, at der er gode muligheder for selv at finde svar på dine spørgsmål eller lave ændringer via vores selvbetjeningsplatform MitSEF

På MitSEF kan du bl.a.:

  • Se hvilken elaftale du har
  • Skifte elaftale
  • Følge dit elforbrug time for time
  • Se og ændre din betalingsform
  • Finde dine regninger
  • Se og ændre dine data på forsiden
  • Finde dokumenter fra SEF Energi


Læs mere om mulighederne på MitSEF

Rikke datter SEF ENERGI

De hyppigst stillede spørgsmål lige nu

Elprisen er sammensat af flere dele. Som elkunde modtager du én samlet regning fra SEF Energi, men det er forskellige parter, du betaler til. SEF Energi og alle andre energiselskaber opkræver en række obligatoriske afgifter på vegne af disse parter. Nedenfor kan du se, hvad elprisen er sammensat af, og hvem du betaler til:

  • Dit strømforbrug – du betaler en pris pr. kWh (fast eller variabel) til SEF Energi
  • Abonnement hos SEF Energi
  • Abonnement hos dit netselskab
  • Nettarif (betaling for transport af strøm) til dit netselskab
  • Offentlige forpligtelser (PSO) til Energinet
  • Afgifter til den danske stat
  • Moms til den danske stat

Læs mere på Forstå energiprisen

En kombination af flere faktorer, der forårsager, at hele Europa den seneste tid har oplevet store stigninger på el- og naturgasmarkederne, og dermed markante stigninger i energipriserne.

De primære årsager til prisstigningerne er:

  • Klimaforandringernes påvirkning på vind- og vandkraft
  • Ruslands invasion af Ukraine, som har skabt stor usikkerhed om gasleverancer til EU-landene
  • Den forsinkede genopbygning af Tyrafeltet
  • Stigende CO₂-priser, som påvirker elprisen
  • Gasprisens påvirkning på elprisen

Du kan læse mere på Hvorfor stiger elpriserne?

MitSEF kan du se din nuværende aftale hos SEF Energi. Vælg menupunktet ”Min aftale” i venstremenuen, og se din aftale i den grå boks under ”Kontrakt”.

Ønsker du at ændre din aftale, kan du også gøre dette via MitSEF med løbende måned + en måned.

Læs mere om mulighederne på MitSEF på Hjælp til MitSEF

MitSEF kan du finde alle dine regninger fra SEF Energi. Vælg menupunktet ”Mine regninger” i venstremenuen, og se et overblik over dine regninger.

Læs mere om mulighederne på MitSEF på Hjælp til MitSEF

Valget af elaftale er i høj grad et spørgsmål om risikovillighed. Hos SEF Energi sammenligner vi ofte valget af elaftale med valget af boliglån.

Er du til en variabel rente, som løbende kan ændre sig – positivt såvel som negativt? Prioriterer du at følge med i elpriserne dagligt og lægge dit strømforbrug ud fra disse for at nedbringe din elregning? Så passer en elaftale med variabel pris godt til dig. Her kan du vælge FleksVIND, SupportEnergi eller DyrenesEnergi.

Er du til en fast rente, hvor du ved, hvad du skal betale i rente på dit lån? Så passer en elaftale med fast pris godt til dig. Her kan du vælge Standard Vind, som har en fast pris pr. kWh ét kvartal ad gangen.

Læs mere på Forstå din elaftale